Inschrijfformulier Pinkster Festival

 

Pinksteren 2012

 

Naam:

………………………………………………………

Adres:

………………………………………………………

Postcode:

………………………………………………………

Woonplaats:

………………………………………………………

E-mailadres:

………………………………………………………

Telefoon:

………………………………………………………

            Ik ben deelnemer en bied een activiteit aan. Ik ben te gast. Doorhalen wat niet van toepassing is

 

Ik geef me op voor*:

 

□          Het hele festival. (Is sterk aan te bevelen).

□          Helaas alleen de hele dag op Zondag   /    maandag. Doorhalen wat niet van toepassing is.

Alleen zaterdag, of halverwege de maandag is niet mogelijk tenzij je met de fiets komt en/of een belangrijke taak hebt.

□          Ik/wij komen met de fiets.  (geweldig. Wanneer je maar wil)

□          Ik neem …….. personen mee waarvan ……… kinderen in de leeftijd van…….

□          Ik/wij heb de uitnodiging gelezen en weet wat ik/wij mee moet nemen.

□          Ik/wij weet dat mijn auto niet op het terrein mag na het uitladen van mijn spullen.

Ik/wij parkeer mijn auto elders waar ik op de, op het bord, aangegeven tijden kan worden opgehaald of emmawatson fans ik ga 20 min lopen. Ik kan lopen Ja/nee.

□          Ik/wij nemen eten mee en de volgende dingen voor de markt ten bate van de stichting en ik heb de prijs er op staan.

□          Ik/wij komen met een tent/kunnen niet in een tent en vragen jullie om een slaapplek te regelen / hebben slaapplaats gevonden. Doorhalen wat niet van toepassing is

□          Ik/wij blijf graag op de hoogte en meld mij aan als belangstellende voor Ruimte van liefde. Ik ken Ruimte voor liefde en wil graag lid worden en een aanmeldingsformulier met vragenformulier ontvangen. Ook te vinden op het festival!

□          Ik/wij ben al lid en heb het bedrag op rekening van de stichting overgemaakt.

 

□          Ik/wij werk graag mee aan activiteiten voor Ruimte voor liefde en meld mij aan voor een werkgroep. Vraag naar het formulier op het festival bij Stichting Wortel van leven.

 

U kunt dit formulier sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , niet allebei.

Hartelijk dank en tot ziens www.wortelvanleven.nl,  mogelijk nog niet aangepast als u kijkt.

 

 

 

 

Plaats: …………………….                 Datum: …………………………

 

 

Pinkster uitnodiging

 

3 daags Pinkster Festival

Lieve Vrienden.

Hierbij nodigen wij, “Wortel van Leven” en “ Ruimte voor liefde”, je van harte uit voor het PINKSTERFESTIVAL !

 

Jawel. Redenen genoeg voor dit feestelijk gebeuren:

- “Ruimte voor Liefde” als initiatief van ongeveer 1,5 jaar heeft een hele goede ontwikkeling doorgemaakt.

- We willen de Pinkster-energie beleven in goede gesprekken, herkenning en erkenning in een tijd van grote transformaties. Oude wonden mogen geheeld worden. Alles valt op zijn plek. 

 

- Wat is er allemaal te beleven: Te veel om allemaal op te noemen. Een greep uit alles is:

Paneurithmie dansen, muziek maken, sacraal dansen, biodanza, vuur maken, open podium, mediteren, naar de opkomende zon kijken, lachen, huilen en leven, leemoven bouwen/stoken, mandala leggen. 

Maya horoscoop, tarotkaarten, natuurkleding, optredens, stilteruimte en tal van kleine eco bedrijfjes en initiatieven die zich presenteren in het moment van Pinksteren.  Wil je nog iets inbrengen? Dat kan misschien wel in overleg.

Alles komt op een programmabord te staan tijdens het festival waar wat en wanneer. Vrijheid in verbondenheid, dus in het gras liggen mag ook.  Optredens van ondermeer  http://www.orkestfratelli.nl/  , Gimle www.gimle.punt.nl , Shakir http://shakir.nl/ , Pantarei, Johan Wijngaard,  The Messengers of Dreamality en veel losse muziekanten Geen harde muziek buiten. We vinden het fijn als je zo veel mogelijk het festival als geheel mee maakt. Zaterdag 26 mei:

10.00uuropbouw van het festival door activiteiten aanbieders.  Je mag helpen.

12.30 uur   Lunch zelf meenemen dus

14.30 uur   Aankomst gasten. Spullen afleveren, auto wegbrengen, tent opzetten enz. 

17.45 uur   Opening door Elbert op het grote veld 5.

Zie verder het programma op het festival zelf!

16.30 uur op maandag is het officiële einde van het festival. Na het opruimen misschien nog een extraatje.

 

Bijzonderheden: 

Toegang: Vrijwillige bijdrage, richtbedrag € 5.—per dag. 

Zeker meenemen: Kampeeruitrusting! Eventueel meenemen: Zwemspullen. Muziekinstrumenten, Kleding en spullen om te schenken voor het goede doel (W.V.L. en R.V.L.) en de extra onkosten voor het festival. 

Zeker meenemen: eten en drinken voor gemeenschappelijk gebruik, drinkbeker, bord en bestek. 

Extra gasten welkom. Deze flyer heel graag verspreiden onder belangstellenden .

De plek en Adres: Het Spieker in Vorden. Spiekerweg 2. Enkel laden en lossen mogelijk op zaterdag van 10.00 uur tot 12.00 uur en tussen 14.00 en 15.00 uur. auto direct na lossen wegzetten en terug lopen. Gemiddeld 20 min! Of bij de infotafel melden dat je weer met de pendelbus opgehaald wil worden. Deze rijd op het bord aangegeven tijden!! Verblijf in tenten op uitzonderingen na in overleg!  aanmelden om te helpen opbouwen wordt zeer op prijs gesteld?  Werk genoeg om plezier in te hebben. Aanmelden verplicht. Zie verder het aanmeldingsformulier.  

 

Meld je snel aan want vol is vol. We verwachten veel bezoekers.

Wij afhankelijk van giften, in tegenstelling tot festivals waar zowel de gasten als de deelnemers betalen.

Dit feest wordt mede mogelijk gemaakt door de vrijwillige inzet van;  

 

“Ruimte voor liefde”,                 stichting “Wortel van leven”             en           “Hoederschap van de aarde”.

 

        Leven en laten leven

 

 

 

Welkom

Welkom op de site van Anstasiadorp! Op deze site kun je informatie vinden over de boeken over Anastasia en specifiek over Anastasiadorp Drenthe.

Veel lees plezier!

Namens de Kerngroep Anastasiadorp

 

Bouwproject Theehuis Anastasiadorp

Het eerste project dat de pioniers van het Anastasiadorp in Borger-Odoorn onder handen nemen is een theehuis dat door de secretaris van de Kerngroep, Lex Veelo, is ontworpen in de vorm van 3 gekoppelde zeshoeken (hexagons). Twee zeshoeken bevatten de publieksruimte en de derde zeshoek is voor de keuken en de toiletten. In aanzicht ziet het gebouw er zo uit:

De wanden geven een indruk van de stapeling van de kleine strobalen, die tussen een houten lattenframe zijn geklemd. Zij zijn met opzet zichtbaar gelaten om inzicht te geven van de constructie, maar worden in praktijk afgestreken met leem, zowel aan de buiten- als binnenkant van het gebouw.

We kijken hier op de zuidgevel met de beide zeshoeken van de publieksruimte. De vrouwenfiguur tweede van links staat in de keuken en is te zien door de open deur naar de keuken.

Het theehuis maakt deel uit van het geplande bezoekerscentrum, dat gesitueerd is emmawatson fans com aan de rand van het dorp waarvan de volgende schets een indruk geeft. Het theehuis ligt links voor de grote zaal. Rechts ligt een identiek gebouw, waarin kantoor en bibliotheek gepland zijn. De overige gebouwtjes (op de tekening nog 'dakloos') zijn voor winkeltjes, werkplaatsen, logies en toiletgebouwen van de grote zaal.

Hier is een afbeelding van de publieksruimte binnen:

met zicht op de keuken (midden) toilet (daarnaast rechts) en deur naar buiten.

Aan de noordgevel is de luifel van het dak ingekort om ruimte te bieden aan de grote zaal:

Hier kijken we op de raampjes van het invalidentoilet (links), de buitendeur van de keuken en de ramen van de keuken (rechts).

De voorlopige bouwkosten van het theehuis zijn geraamd op € 45.500,- Daarin zijn opgenomen: hout (lariks), strobalen, leem, ramen, deuren, klein materiaal (schroeven, etc), de workshop door Tom Rijven, dak EPDM 270 m2, sedum 240 m2 en post onvoorzien 10%.

Niet opgenomen zijn een aantal posten, zoals huur bouwmaterieel (strobalenpers, trekker, afkortzaag, cirkelzaag, betonmixer, vorkheftruck, hijskraan, etc.), fundering (afhankelijk van grond), keuken inrichting (aanrechten, kasten, fornuis, pannen, koffie- en theemachines, betegeling, etc.), toiletten inrichting (wastafels, wc-potten of nonoletten, betegeling, etc.), bedrading elektra (24 V), energievoorziening (zonnepanelen, batterijen, regelapparatuur), theehuis inrichting (tafels en stoelen, horeca-porcelein, bestek, etc.), architect- en constructeurskosten (afhankelijk van de opdracht). Veel van deze posten kunnen met gebruikt materiaal worden uitgevoerd, waarmee de totale kosten laag worden gehouden.

De spaarpot, waarop op de voorpagina kan worden geklikt om dit artikel te kunnen zien, bevat het bedrag dat eronder is vermeld en dat door giften van Anastasiadorp-geïnteresseerden is opgebouwd. De datum is die van de meest recente donatie. Je kunt zelf constateren hoe ver we zijn op weg naar het begrootte bedrag...

Om dit gemeenschappelijk Anastasiadorpproject te kunnen realiseren met de direct betrokken mensen, maar ook dankzij anderen die meer op afstand betrokken zijn, is er een bouwfonds opgericht, waarin iedereen kan meedoen. We hebben berekend dat er 333 strobalen nodig zijn (voor de wanden en op het dak) om het theehuis op te trekken. We willen de bouw mogelijk maken door middel van adoptie.

Adopteer een strobaal voor € 25,- !

Naast strobalen kunnen ook larikshouten dak- en vloerbalken worden geadopteerd en m2 vloer- en dakbedekking.

Bijvoorbeeld:

  • De centrale boomstam pilaar € 2012,- (reeds gedoneerd)
  • Een houten wandskelet (15) € 250,-
  • Een deur (9) € 150,-
  • Een raam (26) € 100,-
  • Een vloer- of dakbalk (75) € 75,-
  • 1 m2 dakbedekking (510) € 35,-
  • 1 m2 vloerdelen (120) € 25,-
Zo is er voor ieder wat wils: vind je het belangrijk dat we droog kunnen werken, dan ligt de keuze voor dakbalken of dakbedekking voor de hand, of ga je meer voor een stevige basis dan kies je bijvoorbeeld vloerbalken of vloerdelen, of wil je je naam verbinden aan een wandskelet, dan is dat natuurlijk ook mogelijk.

Onze nieuwsbrief gaat naar meer dan 800 adressen. Het zou prachtig zijn als de direct betrokkenen, maar ook degenen die meer op afstand betrokken willen zijn, hun strootje/houtje zouden willen bijdragen ... dan kunnen we samen vol enthousiasme starten met de pre-fabricage van ons theehuis!

Adoptie-donaties zijn van harte welkom op bankrekening 54.31.11.733 t.n.v. I.M.Veelo te Den Haag onder vermelding van "Bouwfonds" en de beschrijving van het voorwerp dat zal worden geadopteerd. Via dit adoptieformulier kan je je adoptie aanmelden. Na overmaking van het bedrag krijg je een schriftelijk certificaat op naam van de adoptie en je naam wordt vermeld op de bouwtekening - anoniem mag natuurlijk ook.

Op die manier wordt het Theehuis door ons allemaal niet alleen gebouwd, maar ook gedragen!


Op weg naar Menszijn

Op weg naar Menszijn

 

De integriteit van het kind als individu - eigenlijk, de integriteit van het milieu - dat is de onderlinge relatie van de twee basisprincipes die ten grondslag liggen aan het concept van de school als gedeeld door mijzelf en mijn gelijkgestemde collega's. De allereerste les in de school zou moeten ingaan op de betekenis van het menselijk bestaan.

 

In onze wereld van vandaag is het hele onderwijsprogramma verdeeld in verschillende, van elkaar geïsoleerde lagen. De wereld van de waarneming wordt omgezet in geïsoleerde 'wegen' in die mate, dat het soms moeilijk is voor de leerling om te geloven dat ze allemaal deel uitmaken van een geheel. Kunst betrekt zijn kracht uit het feit dat het gefractioneerde verschijnselen synthetiseert, een holistisch systeem van onderwijs en opvoeding biedt, en een holistische kijk op de wereld inprent.

 

Maar kunst kan niet volledig op deze vraag antwoorden als kinderen niet ondergedompeld worden in een sfeer waar echte levenswaarden worden bevestigd - een sfeer van gedeelde arbeid en onderzoekingen, waar elke les is doordrongen met een gevoel van creativiteit. Dan hebben we iets om over na te denken. Dan hebben we een basis waarop kinderen in staat zijn om kunst te waarderen met begrip. Want als er geen mogelijkheid is om dit hoge ideaal in de eerste plaats te leven en te ervaren, dan wordt het hoge ideaal niet echt bereikt - het blijft een ideaal alleen in woorden, en dus begint het om zichzelf te compromitteren.

 

In onze educatieve proces werken wij aan de hand van een driedelige harmonie: "Ik zie - ik analyseer - ik doe."

 

Het is niet voor niets dat we zelf enorme nadruk leggen op muziek, beeldende kunst en dans - ze moeten zich in de school dagelijks laten voelen, en dit is de crux van het geheel.

 

Geen enkel programma, geen enkele methodologie kan over het geheel genomen op zichzelf succes garanderen in de opvoeding van het kind.

 

Samen met de opvoeders van de Muziekschool voor kinderen in Kizliar (Dagestan) benadrukken we de directe relatie van succes in muziek met het niveau van de totale ontwikkeling van een persoon, in plaats van met speciale, geïsoleerde muzikale talenten. Het blijkt dat vaardigheden op één gebied zich manifesteert als er vaardigheid zichtbaar is op vele gebieden van het leven.

 

Jongeren veroveren vaak toppen omdat ze hen nooit de overtuiging is bijgebracht dat deze toppen onbereikbaar zijn. Het is onze visie, dat vaardigheid in een bepaald gebied van activiteit, opgebouwd is uit vaardigheden in andere gebieden van activiteit. Talent is een heel netwerk van verschillende gaven. Wat betekent, dat de taak van het ontwikkelen van een set van vaardigheden wordt uitgebreid, wanneer ze allemaal tegelijk in beweging worden gebracht. En om het te brengen tot specialist, dient men dus het te brengen tot de volledige Mens - De mens als een samengesteld geheel ...

 

... Jaren zijn nu achter de rug. Ik heb vastgehouden aan de overtuiging dat de mens alles kan! Het is juist door het geven van betekenis aan dit woord, dat onze multifunctionele school, het hele schoolcomplex, de hele school-Mens, is ontwikkeld. Ons doel is niet 'kennis-weten-gewoonten'. Het is niet eindeloos trainen en uit het hoofd leren, of het met de paplepel ingieten van informatie. Integendeel, het is het verhogen van de Mens om in harmonie te leven, te handelen in harmonie met de samenleving - een Mens die, als hij de verschijnselen van het leven die hem omringen ziet en analyseert, hun onderlinge verband kan voelen, de wereld kan zien als een geheel. En ongeacht wat hij wordt - een ingenieur, fysicus, chemicus, bouwer, leerkracht etc. - zal hij begrijpen dat hij zich beweegt in een gehele, complete, verenigde wereld!

 

We zijn in het proces van het vormen van de Mens z’n vermogen om vanaf een zeer jonge leeftijd mee te kunnen in deze gehele, verenigde wereld. Van jongs af aan moet de Mens worden opgevoed, te beginnen met zijn wortels, met zijn essentie. En de essentie van de Mens is zijn menselijkheid. En dat bestaat uit de hereniging, op de een of andere manier, van zijn levenskracht, in de strijd tegen de krachten van de chaos en desintegratie. Maar de ontwikkeling van de essentie van de mens is niet het enige doel - het is tegelijkertijd het middel om dit doel te bereiken.

 

Immers, waarom is het idee van de harmonie van het individu zo aantrekkelijk en zo productief? Omdat dit alleen in staat is om de harmonie van de wereld als de meest waardevolle schat te waarderen, in staat tot het behoud van deze integriteit, deze harmonie, die aanwezig was in de loop van miljoenen jaren van evolutie...

 

In de reguliere scholen merken we hoe onze, eens aandachtige, met grote ogen aankijkende leerlingen, ons lijken te ontvallen. We zien dat het onderwijs geleidelijk aan in een tweeledige leugen verandert: de jongeren doen alsof ze studeren, de ouderen doen alsof ze les geven. De krachtige energie van de menselijke geest wordt uitgeperst in de starheid en de inflexibiliteit van de onderwijstechnologie. Het vriest op, slechts zelden flauw en zielig rimpelingen van verstoring veroorzakend van monotoon lange en saaie lessen. Maar kijk maar eens naar hoe de schoolenergie overkookt tussen de lessen in! Tijdens deze lange momenten van wanhoop doet het denken aan de stuiptrekkingen van een stervende reus.

 

In de regel hebben de overgrote meerderheid van de leerlingen slechts twee of drie lessen per dag waarin ze actief, attent, geconcentreerd zijn en als actieve scheppers in het leerproces participeren. Meer dan twee derde van de tijd die op school wordt doorgebracht wordt overgegeven aan inactiviteit. Het is alsof de hersenen slapen. Maar dit is niet een slaap van ontspanning. Het is een slaap die schadelijk is voor de gezondheid.

 

De activiteit van het uitwisselen van informatie wekt de activiteit van energie-uitwisseling. Een toestand van slaperigheid en een trage stroom van denkprocessen wordt weerspiegeld in een vertraging van psycho-fysische functies, in een vertraagde doorstroming van energie-uitwisseling. Het lichaam en zijn zenuwstelsel ondergaan letterlijk een langzame dood. De situatie van degene die 'slapende' is, wordt nog verder versterkt door in een staat van angst en spanning te zijn als gevolg van een poging om te voorkomen dat iemand ontmoedigd wordt door zijn inactiviteit...

 

Het resultaat is dat voor de meeste tijd het lichaam zich in een onderdrukte staat bevindt. Misschien is dit de reden waarom de gezondheidscurve op iemands educatieve opnemen geleidelijk aan daalt samen met het uitblussen van een mentale kracht. De traditionele school is niet in lijn met de natuur van kinderen. Het is niet echt voor hen. Het draagt ook niet bij aan de ontplooiing van hun talenten of Symptoms of Thyroid Disease in Women de ontwikkeling van hun spirituele, fysieke en morele gezondheid. Als het blad van een mes is het gericht op een heel smal doel: kennis-weten-gewoonte. De focus ligt niet op het kind, niet op het individu, niet op de ontwikkeling van het onmetelijke bereik van capaciteiten waarmee hij is begiftigd door zijn hele universele individualiteit - maar gewoon op het produceren van een product van het educatieve proces.

 

Michael Petrovich Shchetinin, De School, Tekos.

 

Subcategorieën